Чи відомо Вам, що довготерпеливий краще хороброго, і пануючий над собою самим, ліпший від завойовника міста? Про це написано в Притчах Соломонових, глава 16, вірш 32.
Міжнародний день терпимості (толерантності) був оголошений ЮНЕСКО в листопаді 1995 року з нагоди 50-річного ювілею цієї організації і відзначається щорічно 16 листопада.
16 листопада 1995 року держави-члени ЮНЕСКО ухвалили Декларацію принципів терпимості. В 1996 році Генеральна Асамблея запропонувала державам-членам щорічно 16 листопада відзначати Міжнародний день толерантності, приурочивши до нього відповідні заходи, орієнтовані як на навчальні заклади, так і на широку громадськість.
Ідеї толерантності набувають все більшого визнання у сучасному світі, все більше країн впроваджують їх у свою освіту та розглядають їх як найефективніший засіб досягнення взаєморозуміння, взаємоповаги та злагоди між людьми.
Для український учнів День толерантності також став традиційним.
З 11– 18 листопада 2019 року згідно з затвердженим планом в професійно-технічному училищі №31 м. Полтава відбулися заходи приурочені «Тижню толерантності».
11 листопада бібліотекарем Орєховою О.П. оформлений інформаційний стенд «Толерантність – як запорука людяності» з яким мали змогу ознайомитися учні та працівники училища.
У вестибюлі училища практичний психолог та учні групи № 16 створили «Дерево толерантності», що символізує собою життя, мудрість, духовну культуру людства. Цей універсальний символ, який поєднує небо й землю, містить в собі силу й міць, – став основою для вираження почуттів, адже на нього діти кріпили власноруч вирізані листочки із власним розумінням поняття «толерантність».
12 листопада психологом Самойленко М.В. для учнів навчального закладу були проведені заняття з елементами тренінгу «Вчимося бути толерантними». Цього ж дня класні керівники та майстри виробничого навчання провели виховні години на тему «Толерантність врятує світ».
Мета занять – сформувати в учнів чітке уявлення про толерантність; виховувати у дітей толерантність, як одну із складових якостей особистості; розвивати навички спілкування із іншими людьми та взаємодіяти з ними на основі співчуття та взаєморозуміння.
13 листопада учениця групи № 24 Попова Єлизавета учасник «Школи лідерства» провела для учнів групи № 14 інтерактивне заняття «Будь толерантним до ВІЛ-інфікованих».
Споконвіку люди панічно боялися усіляких епідемій. Особливо ж лякає все невідоме і незрозуміле, і ці страхи та упередження надзвичайно живучі. Протидіяти їм можуть лише знання, просвіта, виховання толерантності змалечку. А головне – створення більш гуманного і толерантного суспільства. Не можна сказати, що в цьому плані в Україні немає позитивних зрушень. Багато для подолання упереджень і формування толерантного ставлення до людей з ВІЛ-інфікованих роблять різноманітні громадські організації. Тож загальний фон у ставлення до ВІЛ-позитивних людей потроху покращується. Але, на жаль, дуже вже потроху…
14 листопада психологом навчального закладу проведено інтерактивну бесіду із використанням ситуаційних вправ «Толерантність – наш обов’язок» та тестування учнів «Чи толерантна я людина?»
Щоб досягти успіху в житті, не бути конфліктним, кожному варто сформувати у собі толерантність як рису характеру. Що необхідно, для досягнення фактору терпимості, розглянули на виховній годині «Будь завжди толерантним», яку провели вихователі гуртожитку Марченко Л.М. та Олійник М.С. 14 листопада з учнями, які мешкають у гуртожитку.
14 – 15 листопада серед учнів першого курсу було проведено бліцопитування «Найтолерантніший педагог», де учні мали змогу визначити найтолерантнішого майстра та вчителя. В номінації «Найтолерантніший майстер» – перемогу здобула майстер виробничого навчання Король Ж.І., в номінації «Найтолерантніший викладач» – учні найбільше голосів віддали за викладача Орєхову О.П.
В Україні, як багатонаціональній державі з різними культурами та релігіями, терпимість до інших є головним чинником внутрішньої стабільності та мирного розвитку. |